معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
دکتر سید حسین مجتهدی
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه وظیفه برنامهریزی، اداره و نظارت بر فعالیتهای آموزشی اعضای هیاتعلمی و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در راستای اسناد بالادستی را بر عهده دارد. از جمله فعالیتهای کلان این معاونت ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و کمک آموزشی; نظارت، اصلاح و ارتقای فرایندهای ارزیابی آموزشی; ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی بینالمللی; کمک به پرورش استعدادهای درخشان و حمایت از جذب نخبگان; اصلاح، روزآمدسازی و بهبود محتوای آموزشی; ایجاد بستر مناسب برای توانمندسازی دانشجویان و دانشآموختگان و ... میباشد. این معاونت همراه با مدیریت های برنامهریزی و نظارت آموزشی، امور آموزشی، آموزشهای الکترونیکی و آزاد، استعدادهای درخشان و پذیرش دانشجویان غیرایرانی انجام وظیفه میکند.
برخی از وظایف و اختیارات معاونت:
وظایف عمومی:
- ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آییننامه های ابلاغی از سوی رییس دانشگاه به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن.
- تدوین آییننامه ها و دستورالعملها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت برای پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب.
- ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رییس موسسه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر.
- پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی در حوزه معاونت به رییس دانشگاه.
- نظارت بر واحدهای وابسته به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها.
- برنامهریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه معاونت مطابق با اولویتهای دانشگاه.
- همکاری با سایر معاونتها جهت حسن اجرای برنامههای دانشگاه.
- انجام سایر امور محوله از سوی رییس دانشگاه.
وظایف اختصاصی:
- اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه سیاستها، مقررات و فرایندهای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
- برنامهریزی امور آموزشی دانشجویان و دانشآموختگان در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشکدهها و سایر حوزههای ذیربط و نظارت برحسن اجرای آن.
- پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان، اعضای هیاتعلمی و مدیران آموزشی واحدهای مختلف در هر نیمسال و اعلام نتایج آن.
- برنامهریزی، پیگیری و اجرای دورههای کوتاهمدت آموزشی و ضمن خدمت.
- برنامهریزی آموزشی موسسه در راستای سند چشمانداز، نقشه جامع علمی کشور و آمایش سرزمین.
- اهتمام به برگزاری دورههای توانمندسازی و دانشافزایی.
- اهتمام به امر ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصلها به منظور به روزرسانی، کارآمدی اعضای هیاتعلمی دانشگاه.
- برنامهریزی برای ارتقای مهارتهای علمی- تخصصی دانشجویان جهت ورود به جامعه.
- نظارت و ارزیابی فرایند اجراییشدن نقشه جامع علمی کشور.